Maldiverna!

Hej på hoppas ni har en bra sommar! Själv tog jag en timeout från bloggen när jag åkte till Maldiverna! Men nu är jag tillbaka. Har ni inte varit på maldiverna så är det ett ställe som jag verkligen skulle rekommendera er att åka till! Vi åkte till ett ställe som heter The sun siyam Irufushi som verkligen var grymt fint!

Kit var väldigt taggad på att få åka till Maldiverna och hade valt sina egna solglasögon och flippflopps

Efter två plan och ett sjöflygplan så var vi äntligen framme och det var fantastiskt både sol och värme! Jag var först lite orolig över om det är en bra idé att åka dit över sommaren då det är regnperiod. Men vi hade ett fantastiskt väder 12 dagar av 14 dagar så jag är riktigt nöjd. Det är ju också halva priset på allt under sommaren då det är lågsäsong vilket är nice. Jag och Kit åkte med Lili och Lea vi brukar åka på semester tillsammans då Lea och Kit älskar att leka tillsammans

Havet  och stranden var verkligen så där magiskt som man ser på bilder i resekataloger faktiskt det vackraste ställe som jag varit på när det gäller stränder och hav

Varje dag kl 18 så gick vi till piren och såg när man matade hajarna som var ca 50 meter från stranden där vi brukade bada. Dessa hajar är väldigt stora men inte farliga

Kit har lärt sig simma och orkar simma ca 10 meter helt själv. Så under dom 14 dagarna som vi var på Maldiverna så tränades det simning varje dag och Kit var väldigt glad och stolt över att han kunde simma alldeles själv

Vi bodde i en egen villa med egen pool vilket var jättemysigt då man kunde gå och ta ett dopp mitt i natten om man ville det

Lili och Lea hade också ett eget hus precis bredvid vårat så det sprangs en hel del mellan husen och badades och lektes

Förra gången jag var på Maldiverna så åkte jag och Liam dit ensamma, jag tycker att det är viktigt att både göra resor tillsammans med båda barnen samtidigt, men även en och en så att man får lite egentid! Och nu passade det bra att det var dax för Kit att få lite egentid då Liam är i USA.

Fina Lilli och Lea!

På kvällarna spelade vi bl.a. Snack och drack vin och åt gott på någon av de 10 restauranger som dom hade på ön! Teppanyakin gick hem hos barnen då man fick titta på när maten lagades

Det var två fantastiska veckor på Maldiverna och jag känner mig verkligen utvilad och redo inför höstens spännande projekt

Och jag tror Kit är redo för skolan efter all sol och bad och lek som höll på in till sen kväll!

Så hejdå fantastiska Maldiverna vi ses en annan gång!

Kram på er L

1. Pillan skriver:

Ser underbart ut! Jag och min man håller på att titta på en maldiverna resa. Ni verkar ju ha haft det helt magiskt.
    Har googlat runt som bara den och har hittat ett jättebra sida jag skulle ville tipsa om: https://www.resatillmaldiverna.se/
    Där kan man läsa de mesta om vad man behöver tänka på etc.

kram

2. Vad roligt att även du blivit frälst av Maldiverna Laila!! ”Atoll addicted” så att säga. 😉

Jag har en blogg om Maldiverna och har besökt ca 40 resortöar sedan debuten 1999 så fråga gärna mig om ni har några funderingar. 🙂 //Med vänlig hälsning Linda

3. Malin skriver:

Asså du förstår inte hur avis jag är – av alla öar som tillhör Maldiverna är det just ***denna som jag drömmer om att åka till. Tyvärr är den också en av dem dyraste … men men drömmer lever vidare och här fick jag ju nosa lite genom din blogg. Tack lite extra mycket för bilderna från The Sun Siyam, Iru Fushi. Mitt personliga drömresmål ♥

4. Harola skriver:

Hej! Vad härligt ni haft det! En liten fråga.. När vi var på Mauritius blev vi besvikna på standen och havsbotten då det var korallbitar överallt. På dina bilder ser sanden fantastisk ut, var det så på hela ön? Och spanade du in water villas? Tacksam för svar 🙂

5. Anki skriver:

Helt otroligt vilken färg det är på vattnet och den vita, ljusa sanden. Förstår att ni har haft det helt otroligt skönt på er semester! Vad Kit har vuxit och är jättesöt <3

Kramar till er alla från ett sommarvarmt Skåneland

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.