ANNONS

Paris genom mobilen đŸ‡«đŸ‡·

Oj vad jag har dykt i min kamerarulle pĂ„ mobilen. Himla roligt faktiskt och för ett ögonblick var jag tillbaka i Paris, filmklipp som slĂ€nger mig tillbaka till ljud, stĂ€mningar – fantastiskt!

Nu tar vi en titt pÄ Paris genom mobilen:

Vi Äkte tÄg, kom till Paris tidig förmiddag. Tog Uber till lÀgenheten vi hyrt via Airbnb i Marais. Solen sken, vi va lite möra efter tÄgresan men hög pÄ förvÀntan.

VĂ€skan for i golvet och fönstren öppnades – hĂ€r mĂ„ste tas in utsikt, andas Parisluft, titta över taken och försöka intala sig – jag Ă€r i Paris!!!!!!

Efter att vi hÀmtat andan, sett oss omkring i lÀgenheten, var vi ju ivriga jag och Simon, pÄ att uppleva. Gick till Café Fragment som vi hade nÀra lÀgenheten.

BestĂ€llde in kaffe, morotskaka och toast med smör och marmelad – första tuggorna av Paris, allt smakade oroligt sĂ„klart!

SÄ hÀrligt att börja i en ny stad, med att Àta. Landa, prata om förvÀntningar, resan och mm:a för det Àr sÄ gott.

Utanför Fragment – nu började det sjunka att vi var hĂ€r!

Efter fika gick vi omkring i kvarteret och jag mÄste ha upplevt allt med ögonen för nÀsta bild jag hittar Àr första kvÀllsljuset över hustaken utanför fönstret.

Första morgonen!

Gjorde frukost, kunde inte hitta nÄgra lÀmpliga skÄlar sÄ fick bli yoghurt i glas tills jag köpt nÄgra skÄlar. Fat och koppar hade jag packat med mig.

Efter frukost gick vi pÄ marknad.

Och tog efter-marknad-kaffe hÀr!

Fick cappuccino av en fransk mÀstare 2019, pÄ Terres de Café.

HĂ€r kan man hinta lite av min skörd

Fint exakt överallt tyckte jag.

Det hÀr blev den dagens skörd. Vet att ljus pistagegrön blev min favoritfÀrg den hÀr resan och har hÄllit i sig.

Ny morgon. Sova med öppet fönster, vakna med öppet fönster – tvĂ„ favoriter. Det va fortfarande sommar hĂ€r i september.

VĂ„rt mysiga trapphus i morgonsol.

Stora pÄ fina gator mest hela tiden. Vi Äkte ocksÄ rÀtt mycket tunnebanan för att vila fötter o ben.

Har drömt att fÄ besöka Astier de Villattes butik lÀnge och det blev verklighet. Var som att komma till ja himlen kanske?

Otroligt fint alltihop! Va hÀr inne i en timme haha.

Köpte en mugg och drog vidare med min dramaten som jag hade köpt dagen innan. Det var ett letandet som inte var klokt, sĂ„ jag tog ingen bild pĂ„ nĂ€r jag ens köpte den, för vi fick leta lĂ€nge o vĂ€l, men skam den som ger sig. Älskad sen dag 1!

Vi Ät dom godaste scones jag testat pÄ Ob. La. Di.

Sen köpte vi vykort hĂ€r och postade till Reidar o familjen. Ett mĂ„ste – Ă€lskar att hĂ„lla kvar i sĂ„nt lite förĂ„ldrat.

Besökte helt otroliga Buly och köpte munskölj i den lyxigaste flaskan du kan tÀnka dig. OcksÄ ett mÄste, iallafall ett besök.

Ännu en skörd av marknadsfynd och andra köp. DĂ€r har du munsköljet och en tandborste fick ocksĂ„ följa med frĂ„n Buly. Vasen och slevarna köpte jag av fransmĂ€n pĂ„ marknad.

HÀr har vi muggen jag köpte pÄ Astier de Villatte!

Älskade morgnarna vid det hĂ€r bordet!!

Och kvÀllarna vid Seine!

Och croissanterna som var dom godaste jag Àtit.

Vi var i Paris i tvÄ veckor och fikade pÄ sÄ mÄnga stÀllen att ryms i ett eget inlÀgg. Det hÀr fiket va fint.

Buvette i Montmartre va ocksÄ fint och gott!

Vi Ät bara pÄ restaurang en gÄng pÄ tvÄ veckor. Galet tycker nog mÄnga, men vi tyckte sÄ mycket om det hÀr:

Att sitta vid Seine och Ă€ta baguett. Efter en dag av intryck kunde man sitta hĂ€r och titta ut över Paris och landa – sen Ă€lskar jag en baguett med utsikt nĂ„got oerhört!

Ett fint museum vi besökte – Nissim de Camando.

SĂ„ mycket inspiration!!

Vi gick pÄ mÄnga markander, som sig bör.

SÄ mycket gott o sÄ fint sÀtt att köpa mat pÄ!

Vi tog det lugnt o lÀste i Jardin du Luxembourg trÀdgÄrden.

Och Ät Àven lunch baguetter vid Seine ibland.

Fint vid Saint-Martin-kanalen.

Men finast va solnedgÄngarna hÀr.

Med den hÀr vyn nÀstan varje kvÀll och över 15000 steg om dagen, sov vi sÄ gott varje kvÀll i tvÄ veckor. TÀnka att jag fÄtt vara tvÄ veckor i mina drömmars stad!

Vill ju flytta hit. Vill testa pÄ livet hÀr. Tror jag skulle trivas sÄ himla bra. Har en femÄrsplan, sÄ fram till 30 kan ska jag testa att bo i Paris.

Det blev ett lĂ„ngt inlĂ€gg – har kunnat bli Ă€nnu lĂ€ngre fast jag vet att jag inte fotade sĂ„ mycket, utan vill uppleva det istĂ€llet. Hoppas det va lite mysigt att fĂ„ besöka Paris genom mobilen.

Genom att klicka pÄ "Skicka kommentar" bekrÀftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.